דף מקצועות
מתמטיקה
צוות מתמטיקה מביא לביה"ס שיטות עכשוויות ללימוד המקצוע. שיטת הנבחרת, עבודה בקבוצות, תלמידים מתרגלים, פתרונות בסרטונים, שימוש בתוכנות מחשב להבנת החומר ועוד. בסופו של יום, אין דרך אחרת להצליח ללא תרגול תרגול ועוד תרגול. יופייה של המתמטיקה מתגלה למי שמוכן להשקיע בה. גם תלמידים שרגילים לשנוא את המקצוע, וכאלו שחוו כישלונות לאורך הדרך, יגלו שאם מאמינים ומוכנים לעבוד קשה- ההצלחה מגיעה כשלא מרימים ידיים.
שיהיה בהצלחה!
של"ח
של"ח – שדה, לאום, חברה
לביה"ס עמל רמלה מסורת ותיקה ומפוארת של לימודי של"ח. השנים בהן ביה"ס היה בשיא גודלו ותפארתו לוו גם במקצוע של"ח חזק ומשמעותי, ובמסגרת מש"צים (מדריכי של"ח צעירים) שהיוותה את חוט השדרה של ההנהגה הצעירה בביה"ס בפרט וברמלה בכלל. עם בוא העידן החדש בביה"ס והרצון להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את בית הספר שוב לגורם חינוכי מוביל בעיר, אך טבעי היה להקים מחדש את מקצוע השל"ח; וכך אכן קרה לפני 6 שנים.
מקצוע השל"ח מתייחד בכך שהשיעורים העיוניים בכיתות מלווים, לאורך כל השנה, בפעילות חוץ בית ספרית ענפה הכוללת גיחה וימי שדה. פעילות זו נועדה לתת תוקף יישומי ומשמעותי לחומרי הלימוד בכיתה, שתמציתם הוא חינוך ערכי לאהבת הארץ וליצירת מציאות חברתית וקהילתית טובה יותר. בנוסף, מקצוע השל"ח הוא עמוד התווך והמוביל של המסעות השנתיים בכל השכבות בבית הספר- י' עד י"ב. יעד נוסף וחשוב שלנו הוא כאמור טיפוח המש"צים. אלה מהווים מכפיל כוח ודמות לחיקוי במפעלי של"ח השונים; ותרומתם לביה"ס ולעיר לא תסולא בפז.
אז אנחנו מחכים לכם בבית הספר ובשטח… אתם באים?
מקצוע במגמות – ערבית
אהלן וסהלן!
המגמות משלבות תכני לימוד אקטואליים הקשורים למזרח התיכון בו אנו חיים. בזכות השימוש היומיומי באמצעי התקשורת ושילובם בשיעורים, התלמידים מגיעים לרמת הבנה מעמיקה בסוגיות העומדות בפני המזרח התיכון (המשתנה לנגד עינינו!), ובפני ישראל בפרט.
במהלך השנה, תלמידי המגמות יוצאים לסיורים שונים ברחבי הארץ, בהם הם נחשפים לתרבות הערבית והמנהגים אותם הם לומדים בשיעורים. חלק נוסף מהפעילות של המגמות הם ימי עיון והעשרה כמו גדנ"ע מזרחנים, וסמינרים שונים המתקיימים על ידי אגף המודיעין ("מודיעין באופק") במטרה לעודד שירות בתפקידים שונים ומגוונים בצה"ל.
הלימודים במגמות ערבית נעשים בקבוצות קטנות המאפשרות השקעת מירב המאמצים בכל מזרחן ומזרחנית!!!
אז מי מצטרף לנבחרת המזרחנות של הרב תחומי, עמל א' רמלה?
מקצועות במגמת – הנדסת תכנה
החיים, זה כמו לרכב על אופניים: אתה צריך להתקדם כל הזמן מבלי לעצור, כדי לא לאבד את שיווי המשקל.
אלברט איינשטיין
לפתור בעיות מעניינות, לפתח את החשיבה והיצירתיות זה מרתק! אז מה זו קשור להנדסת תכנה? קשור ועוד איך קשור!
במקצועות מדעי המחשב אשר בונים את מגמת הנדסת תכנה אנו מפתחים חשיבה מדעית לפתרון בעיות אלגוריתמיות. אנו לומדים לחקור ולנתח את הבעיות בצורה לוגית. אנחנו לומדים חשיבה מערכתית על מנת לארגן את הנתונים שאנו משתמשים בהם בצורה מערכתית. הפתרון שלנו הוא מוצר – אפליקציה, אשר לה יש צורה לפי העיצוב והממשקים אשר אנחנו לומדים לייצר בעזרת מגוון כלים ועזרי תוכנה.
מקצועות מדעי המחשב הנלמדים במשך שלוש שנים מעניקים לתלמידים 10 יחידות לימוד במגמת הנדסת תוכנה ומעניקים תעודה המאפשרת את המשך הלימודים בתחום.
תלמידים בוגרי המגמה משרתים ביחידות מובחרות של צה"ל, ממשיכים באקדמיה, עובדים בחברות מובילות.
אנו מחכים לתלמידים טובים אשר רוצים לבנות את עצמם ולהמשיך בתחום מרתק.
אנגלית
אם נהיה כנים, הרי די קל להסביר כמה האנגלית חשובה. זוהי השפה הנפוצה ביותר בכדור הארץ, בעלת מספר המילים הגדול ביותר (גם אם חלק גדול מהן הוא שמות של תרופות, אבל נתעלם מזה כרגע) והיא מהווה קרקע משותפת לאנשים שרוצים לתקשר, גם מבלי להבין את שפת האם זה של זה.
הצרה היא שזה לא הופך את לימודי האנגלית לקלים יותר או מעניינים יותר. בדיוק בשביל זה מתייצב צוות האנגלית של עמל הרב תחומי רמלה, מוכן ומזומן, מלא בנסיון וברצון טוב, בכדי להתמודד עם האתגר הלימודי הזה. אנחנו יודעים לפנות אל אלה שיודעים אנגלית טוב ומחפשים להתמקצע ולהשתפר, אבל אנחנו גם פה בשביל מי שבמשך שנים לא הצליח למצוא את ידיו ורגליו וזקוק למישהו שיתחיל איתו מההתחלה, מהבסיס. כל מה שאנחנו מבקשים זה נכונות לעבוד ולהשקיע. פשוט, לא?
איתכם. בכל הכוח. עם כל הלב.
מקצועות במגמת ביו-רפואה
ביו-רפואה הנלמד בבית הספר זוהי מגמה בהיקף של 15 יחידות לימוד. במגמה אנחנו לומדים לעומק על מערכות גוף האדם, מחלות שונות ודרכי טיפול בהם. מטרת מקצוע הביו-רפואה לחשוף את התלמידים למכונה המופלאה של גוף האדם וכיצד צריך לשמור עליה. המקצוע היינו מקצוע מרתק הדורש רצון ללמידה והשקעה ללמידה.
בנוסף ללימוד בכיתה נערכים סיורים בבית החולים בו מסיירים במחלקות השונות ונפגשים עם רופאים והצוות הרפואי. בנוסף לכל תלמיד במגמה עובר קור מד"א של עזרה ראשונה.
המקצוע הוא מקצוע מרתק וחשוב, שפותח לתלמידים פתח לעולם הרפואה והבריאות.
פיזיקה
למה פיזיקה 5 יח"ל?
פיזיקה היא אחת מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה ומכאן שהיא גם המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים
הצבא מכיר בפוטנציאל ובכישורים של לומדי פיזיקה ומציע מגוון רחב ומעניין של תפקידים:
* עתודה אקדמית במקצועות ההנדסה והמדעים היישומיים
* תכנית שחקים, ברקים וכד'
* תפקידים מסווגים בחיל המודיעין
בחינת הבגרות בפיזיקה בהיקף של 5 יח"ל עונה על דרישות הקבלה של כל המוסדות להשכלה גבוהה במדע, בהנדסה ובכל הפקולטות היוקרתיות והמבוקשות ביותר.
הפיזיקאים מאד מבוקשים, הן כפיזיקאים בצוות פיתוח שונים והן בתפקידי ניהול בתעשיית ההיי-טק.
פיזיקה היא "מפתח מאסטר" לעולמות חשיבה ולדלתות רבות שחלקן יתגלו רק בעתיד…
מה לומדים?
כיתה "י : אופטיקה ( תופעות האור, עדשות)
כיתה י"א: מכניקה
כיתה י"ב : חשמל ומעבדה
איך נבחנים?
בכיתה "י בגרות פנימית על עבודות חקר
בכיתה י"ב בגרות עיונית ובגרות מעבדה
חשוב לדעת
תלמידנו מצליחים יפה מאוד בבחינות הבגרות בפיזיקה 5 יח"ל .
לימודי הפיזיקה הם לא רק שיעורים עם לוח וטוש אלא גם סיורים, פעילויות חקר ועוד…
ספרות
בבית הספר הרב תחומי אלון נלמד מקצוע הספרות ברמה של 2 יח'ל. תכנית הלימודים מתחלקת לשני חלקים עיקריים:
א. תכנית הלימודים במסגרת 30%. התכנית מתבצעת על פני שנת לימודים אחת בכיתה י.
ב. תכנית הלימודים במסגרת 70% מתבצעת על פני שנת לימודים אחת במהלך כיתה יא (בכיתה י מוקצות 2 ש'ש ובכיתה יא מוקצות 4 ש'ש).
במסגרת שתי התכניות התלמיד נחשף למספר סוגים(ז'אנרים) ספרותיים:
- פרק השירה (שירת ימי הביניים, שירת ביאליק ושירה מודרנית).
- יסודות הסיפור הקצר
- הרומן (הסיפור הארוך- סיפור פשוט / ש'י עגנון).
- המחזה:
א. מחזה קלאסי-אנטיגונה / סופוקלס
ב. מחזה מודרני-ביבר הזכוכית / טנסי ויליאמס
בנוסף מתבקשים התלמידים לקרוא שני רומנים נוספים במסגרת ספרי קריאה.
צוות הספרות שואף במהלך שתי שנות לימוד לחשוף את התלמיד לסוגים הספרותיים העיקריים, כשהמטרה העיקרית היא הצלחה בבחינת הבגרות במסגרת ה 70% וביצוע שלוש מטלות במסגרת לימודי ה 30%. יחד עם זאת, אנו משתדלים לקרב את התלמידים אל המקצוע על היבטיו השונים ולהראות זיקה ורלוונטיות לתכנים ספרותיים בזמן המודרני בכלל ובזמננו בפרט.
בכבוד רב צוות ספרות:
סעדיה יהב, חנה נעימי, קרין ארגון.
ביולוגיה
כיצד אתם קוראים עכשיו? העיניים שקוראות את הכיתוב, קולטות את קרני האור בתאים מיוחדים, מעבירות אות חשמלי למוח המעבד את המידע ומאפסנו בזיכרון – זו ביולוגיה.
גם הדופק שמואץ לפני פגישה חשובה או גיחוך כשנאמרת מילה.
המלחמה בשפעת החזירים , בשחפת ובסרטן זו ביולוגיה. העובר שנוצר והופך לתינוק בתוך האישה זו ביולוגיה. הכליה המושתלת בתוך חולה כליות ונותנת לו חיים חדשים זו ביולוגיה. אתם דומים להורים ולבני משפחה אחרים – זו ביולוגיה. שיבוט והנדסה גנטית – זו ביולוגיה.
תכנית הלימודים
מגמת הביולוגיה מקנה חמש יחידות לימוד המתחלקות לחלק עיוני וחלק מעשי
החלק העיוני (3 יחידות לימוד ) א. נושאי ליבה- גוף האדם בדגש הומיאוסטזיס – מייצג את רמת האורגניזם השלם התא, מבנה ופעילות – מייצג את הרמה התאית של האורגניזמים אקולוגיה – מייצג את רמת הארגון של המערכת האקולוגית ב. נושאי העמקה – בחירה של אחד מתוך הנושאים: בקרה על ביטוי גנים והנדסה גנטית פיזיולוגיה חיידקים ונגיפים בגוף האדם |
החלק המעשי (2 יחידות לימוד) א. מעבדה (1 יחידות לימוד) – ביחידה זו מתנסים במיומנויות של עריכת הניסויים, תכנון ניסוי ויכולת ניתוח של הממצאים. בחלק זה משולבים גם המיקרוסקופ והמחשב. ב. ביוחקר (1 יחידות לימוד )- עיקרה של יחידת הלימוד היא עבודת החקר. בנושא ביולוגי, אותו בוחר התלמיד (עבודה כתובה ובחינה בע"פ) וכן סיור לימודי בשדה עליו יש להגיש דו"ח סיור. |
למה ללמוד ביולוגיה?
|
|
|
תקשוב
מגמת תקשוב היא מגמה העוסקת בחזית הטכנולוגיה המודרנית
רוצים לעמוד בחזית הטכנולוגיה? אוהבים אתגרים וחידושים? אתם נמצאים במסלול הנכון שיבטיח לכם עתיד עם קריירה יציבה.
מגמה תקשוב היא מגמה העוסקת בחזית הטכנולוגית של העידן המודרני. לימוד במגמה זו מגדיל את האפשרויות וההזדמנויות התעסוקתיות, מאפשר מתן הזדמנות למיצוי כישוריהם של התלמידים בתחום תחזוקת המחשב האישי, בתחזוקה ובניהול של מחשבים ורשתות תקשורת, ותקשורת אלחוטית.
מקצוע תקשוב נלמד במשך 3 שנים ומעניק לתלמידים 12 יחידות בגרות.
התלמידים מקבלים תעודה טכנולוגית המאפשרת להם את להמשיך את הלימודים
לכיתות יג' ו- יד'.
בוגרי המגמה יכולים להתקבל ולהשתלב ביחידת חיל התקשוב של צה"ל.
נשמח שתצטרפו לתחום הטכנולוגי של מחר. ההצלחה שלך, האתגר שלנו.
גאוגרפיה
"בְּגאוגרפיה לומדים איך העולם נראֶה היום כדי שנוכל לתכנן איך הוא יֵירָאֶה מחר".
"להיות גאוגרף זה להיות שותף בְּתכנון המֶרחב שמסביבנו, לעסוק בְּתכנון של יישובים וּשְכונות חדשות … להיות גאוגרף זה לחקור את פְּני השטח, להבין תופעות כמו הרי געש וְלַחְזוֹת מתי וְלָמה הם מתפרצים … להיות גאוגרף זה גם לשמור על הסביבה הטבעית שלנו". כדי שהגאוגרף יוכל לתכנן את המרחב שסביבנו, הוא צריך לחקור תופעות שונות הקיימות במרחב ולשאול שאלות.
הגאוגרפיה היא מקצוע העוסק במכלול התופעות והתהליכים, המתקיימים בסביבה הטבעית ובסביבה האנושית בעולם,
חינוך גופני
150 דקות של פעילות גופנית בשבוע משפרים את ההישגים הלימודיים, את הכושר הגופני ואת המצב רוח
בריאות, כושר גופני, ספורט כל אלו מילים נרדפות לחינוך גופני ברב תחומי עמל א' רמלה שמשמעותן מסורת ארוכת שנים בבית הספר שלנו.
השעורים מגוונים,עדכניים ומקיפים את כל תחומי הספורט. אנחנו ברב תחומי מאמינים בחינוך לתנועה ולפעילות גופנית כדרך חיים. מאמינים בהטמעת הרגלים בכל תחומי הספורט, גם במישור הספורט העממי וגם התחרותי תוך חתירה לחוויה מהנה ומתוך רצון לחוות הנאה בפעילות.
פעילות הספורט בשעורים כוללת את מקצועות האתלטיקה,הכושר הגופני,שעורי סטודיו ומשחקי כדור. נשלב הסברים על תזונה, גוף האדם ונשלב גם משחקי פנאי ונופש – הכל על מנת לתת תשתית והעברת ידע לחיים פעילים בגיל ההתבגרות ואף בגיל המבוגר יותר שלכם ,תלמידנו. בנוסף חשובות גם נבחרות בית הספר שלנו שמשתתפות במפעלי הספורט של משרד החינוך ברמה אזורית, מחוזית וארצית – בנים ובנות.
נעלו נעלי ספורט וצאו להתאמן ולשחק
צוות מורי החינוך הגופני