מייקאתון "חדרי בריחה", תשע"ח

"יום שישי. 15 במאי. 1948. 15:00. דוד בן גוריון בסערה. מגילת העצמאות אבדה שעה לפני המועד המשוער של הכרזת העצמאות. עליכם למצוא את הכרזת העצמאות בשעה הקרובה. מעשיכם בשעה זו יקבעו את גורל מדינת ישראל לעד."

זוהי יריית הפתיחה לחדר הבריחה (escape room) שיצר צוות תלמידי הרב תחומי רמלה. בלילה אחד ארוך ומיוחד, משעות הערב ועד אור השחר, הגיעו מאה תלמידי בית הספר משולהבים ומלאי מוטיבציה למייקאתון חדרי בריחה (מרתון עשייה, making+marathon). מטרת המייקאתון הייתה לבנות יש מאין חדר בריחה בנושא 70 שנה למדינה. בלילה אחד. התלמידים נענו לאתגר ועשו זאת בהצלחה מרובה: חדרי בריחה על ירושלים, על מוזיקה ישראלית ושירי אירוויזיון, על חברת "טבע" ועוד. התלמידים כתבו חידות מחשבה, הכינו פאזלים, חיברו כתבי סתרים, ערכו סרטונים והשקיעו את כל מרצם ויצירתיותם בעשייה.

בשעה ארבע בבוקר, תלמידים רצו ברחבי בית הספר כדי להספיק להכין את חדרי הבריחה בזמן. בארבע וחצי בבוקר, כל חדרי הבריחה כבר פעלו, כאשר התלמידים הפעילו אותם לחבריהם. בחמש וחצי יצאו התלמידים מחדרי הבריחה עייפים ומרוצים לאור הזריחה. אין תחושה טובה יותר מאשר לראות את פרי עמלך קם לתחייה עוד באותו לילה. התלמידים ידעו שחדרי הבריחה הטובים ביותר יופעלו בכיתות בתיכון, בחטיבות ביניים ובמסגרת נוספות, דבר שהוביל אותם למוטיבציה רבה ולרצון ליצור את חדר הבריחה המיטבי.

התחושות שעלו מהלילה היו נרגשות ומלאות סיפוק. ברק פרידמן, מנהל בית הספר: "נדהמתי לראות ילדים בארבע בבוקר רצים, ממציאים ופותרים חידות שחבריהם נתנו להם. ילדים עייפים בשתיים בצהריים, ובטח בארבע, בסוף יום הלימודים, ומחכים שכבר ייגמר. ופה ראיתי ילדים שלא עוצרים וממשיכים ליצור, ולעשות, ומבקשים עוד זמן. פשוט תענוג. זה לילה שמראה לך שאתה ממש במקום הנכון." גיא קופל, רכז אנגלית ואחד המורים שליוו את הכנת חדרי הבריחה: "היה לי סיפוק עצום לראות תלמידים חושבים ומנסים להתמודד עם בעיות, מתוך רצון ומתוך עניין, ולא כי צריך או כי זה שווה ציון טוב." תאיר גיספן, תלמידת כיתה י' 4: "פיתחתי את היצירתיות והחשיבה שלי כדי להוציא את החדר לפועל. גיליתי את היכולות שלי לפעול בתוך קבוצה, למדתי ששיתוף פעולה וחברות עוזר בכל מצב. גם ב-5 הדקות האחרונות בשיא הלחץ של העבודה. עברתי חוויה מדהימה בלילה הזה ואני מחכה כבר למייקאתון הבא!"

חגי גפן

קישור לכתבה ברשת עמל >>

קישור לאלבום תמונות >>

קישור לסרטון על המייקאתון >>